Lolita Lempicka

4 producten

24 36 48
  1. Lolita Lempicka Elle L'aime edp spray
     Adviesprijs € 85,00 Nu € 26,95 Je bespaart € 58,05
  2. Lolita Lempicka edp spray
     Adviesprijs € 73,75 Nu € 29,95 Je bespaart € 43,80
  3. Lolita Lempicka edp spray
     Adviesprijs € 90,50 Nu € 34,95 Je bespaart € 55,55
  4. Lolita Lempicka edp spray
     Adviesprijs € 51,25 Nu € 18,95 Je bespaart € 32,30

4 producten

24 36 48

Parfum van Lolita Lempicka

Tegenwoordig wordt Lolita Lempicka vooral geassocieerd met haar parfums. Sinds 1997 zijn er ruim 50 verschillende parfums uitgebracht. Veruit het grootste deel met een zeer eigen stijl en kleurgebruik in de verpakking.
Haar introductie in de parfumwereld werd meteen haar meest bekende: Lolita Lempicka. Gecreëerd door Annick Menardo en gepresenteerd in een prachtige fles in de vorm van een appel (ook afgeleid van een sprookje?) met het spuitmondje in de steel. Het is een ietwat complexe geur met akkoorden van bloemen, fruit en gourmand (zoet).

Ook de later uitgebrachte mannengeur Lolita Lempicka au Masculine is van haar hand en kent een grote schare liefhebbers. Een van de topnoten is het heerlijke anijs.

Geschiedenis van Lolita Lempicka

Josiane Maryse Pividal is geboren in 1954. Hoewel ze in 1983 haar eerste voorzichtige stappen in de mode wereld zette, is ze toch vooral bekend geworden met haar parfums.

De naam Lolita Lempicka is afgeleid van twee verschillende zaken. Lolita is de naam van een bekend, maar ook controversieel boek van Vladimir Nabokov. Het boek gaat over een hoofdpersoon die helemaal gek is op Lolita. Hij bekent zijn liefde voor dit nimfachtige, jonge meisje. Lolita is dan weer eens een gewillig en lief meisje, maar soms ook koppig en onhandelbaar. Deze hopeloze liefde eindigt in een drama.

Lempicka is gekozen vanwege de bewondering van Josiane voor de werken van de Poolse Art Deco kunstenares, Tamara de Lempicka. Deze vrouw was destijds wereld bekend in beide continenten en de favoriete kunstenaar van veel Hollywood sterren. Ze werd de barones met het penseel genoemd. Vele beroemde figuren van adellijke bloede als de gegoede burgerij werden door haar in een geschilderd portret vereeuwigd.

In 1983 bracht ze haar eerste vrouwen collectie uit. Haar inspiratie haalde ze daarvoor speciaal uit sprookjes, prinsessen en romantiek. Haar logo: klimopblad is terug te voeren op haar voorliefde voor sprookjes en de natuur.

Enkele jaren later volgde een speciale collectie kinderkleding. In de loop der tijd is ze vervolgens diverse samenwerkingsverbanden aangegaan. Zo was ze een aantal jaren artistiek leider van de vrouwen- en kinderkleding lijn bij Cacharel. Met de Japanse groep Onward Kashiyama heeft ze een jarenlange licentie overeenkomst gesloten, niet alleen voor de kleding, maar ook voor diverse accessoires als lingerie, schoenen, lederwaren en brillen.

Ze maakte ontwerpen voor bruidskleding, en voor bedrijven als Miss Etam. Maar ook ver buiten haar vakgebeid werd ze gevraagd om ontwerpen te maken zoals voor  Nissan Motor en Samsung.

Copyright © 2017 Parfum.nl.